248757
No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

САРАДЊА СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ

* Ради богаћења социјалног и сазнајног искуства деце и што шире културне еманципације њихове личности, сарадњи са друштвеним и културним институцијама придаје се велика важност.Планиране активности су: посете Дому здравља и Апотеци, Пошти, Ватрогасном дому,пекари, продавници мешовите робе, радним организацијама, библиотеци, изложбама, позоришту, музеју, другим вртића у оквиру установе и другим Предшколским установама. Планирана су гостовања позоришних ансамбала са представама примереним деци предшколског узраста.

* Отвореност предшколске установе према друштвеном окружењу има посебну улогу у стварању одговарајућих услова за успешно остваривање циљева васпитања и образовања предшколске деце.Зато планирамо широку сарадњу са школом, месним заједницама, културним, јавним и привредним институцијама у нашој општини.

САРАДЊА СА ПОРОДИЦОМ

* Основи програма васпитног рада сугеришу отворени васпитни систем који претпоставља да родитељи могу да буду партнери васпитачима у креирању васпитних поступака. Да би се таква сарадња одвијала успешно, потребно је држати се следећих препорука: поступци предшколске установе и породице треба да су што усаглашенији, да постоји поверење и спремност за сарадњу између васпитача и родитеља, да постоји међусобно информисање о детету, да Установа буде   центар за размену информација педагошких и медецинских , да се створе услови за заједничко живљење, дружење и међусобно упознавање.

* У сарадњи ће бити заступљени следећи облици рада:

-Укључивање породице у планирање и реализацију васпитно-образованог процеса

-Организовање родитељских састанака са педагошким, психолошким и медицинским темама;

-учешће у Савету родитеља,

-анкетирање родитеља/старатеља у циљу њиховог укључивања у планирање,реализацију и евалуацију сарадње и самог ВОР-а,

-Отворени дани у вртићу за индивидуалне контакте између родитеља и васпитача

-Пружање информација о актуелности из савремене психологије, педагогије, педијатрије, припремом и обрадом пригодних тема стручних радника као и промоцијом неких издања, по могућности обрадиће се и теме за родитеље, организовањем кутка за родитеље и изложбе дечијих радова;

- Прославе и друге свечаности у васпитним групама;

-Непосредно ангажовање родитеља у креирању процеса живота васпитних група, учешће у изради играчака, уређење радних просторија, у сабирним акцијама и прослави дечијих рођендана,

-кутија за сугестије(могућност родитеља да искажу своје сугестије,потребе,примедбе...)

-индиректни контакти са родитељима(писана обавештења,телефонски позиви),

-пано за родитеље...

ПРОГРАМ ИСХРАНЕ ДЕЦЕ

* У предшколској Установи се јеловник саставља у складу са нормативом исхране деце, имајући у обзир узраст васпитних група, број деце одређене узрасне групе, дужину боравка у установи, а све са циљем задовољавања потреба за енергетском вредношћу, хранљивим материјама, витаминима, минералним материјама са одговарајућом процентуалном заступљеношћу и међуодносима.

* Састављање јеловника врши медицинско особље и кувар за период од месец дана унапред.

* У свим објектима биће обезбеђена исхрана и то: у целодневном боравку – доручак и ручак,у јаслицама ,у Сечњу:доручак,ужина и ручак, а у полудневном боравку и за ученике основних школа – ужина и то по прописаним нормативима надлежног Министарства.

*У току целодневног боравка ( узраст од 3-5година ) сервирају се два оброка: доручак и ручак, а за децу у јаслицама и ужина. За осталу децу се припрема само доручак – ужина.Време сервирања оброка је различито, у складу са потребама и временом боравка деце и простора (школског), који користимо и рад у сменама.

* У циљу даљег програмираног рада на унапређењу исхране, а на основу добијених стручних препорука, прошириће се асортиман припремљених јела.

* Поред свакодневног ангажовања на припремању рационалне и правилне исхране, а на основу добијених стручних препорука, прошириће се асортиман припремљених јела.

* Поред свакодневног агажовања на припремању рационалне правилне исхране велика пажња се посвећује хигијенском одржавању простора кухиња, кухињског посуђа и особља.Редовна примена адекватних хигијенских средстава и средстава за дезинфекцију онемогућава појаву заразних и инфективних болести.Контролу над исхраном и хигијеном у Установи врши одговарајућа санитарна служба из Зрењанина.

* Закон о безбедности хране уводи као обавезу имплементацију НАССР система за све који раде са храном.Та обавеза се односи и на предшколске установе и школе. ХАССР систем представља интегрисани превентивни систем који осигурава безбедност хране у сваком делу процеса производње и дистрибуције, чиме доприноси смањењу ризика по здравље.У току школске 2018/19.планирано реновирање кухиње и трпезарије, у Сечњу .Финансирање остварено преко пријекта покрајинског секретаријата за образовање.

* Предшколска установа ,,Полетарац“из Сечња, редовно прати све прописе и спроводи их по објектима, води рачуна о санитарним прегледима својих радника, о исхрани, као и о чистоћи простора у коме се одвија васпитно- образовани рад са децом.

                  

ЗАДАЦИ НА РЕАЛИЗАЦИЈИ   ОСНОВА ПРОГРАМА ПРЕВЕНТИВНЕ

ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ

* Превентивна здравствена заштита у установи се остварује у сарадњи са Домом здравља и педијатријском службом општине Сечањ.

* Превентивна здравствена заштита обухвата одговорност Установе за здравствену и физичку безбедност деце за време боравка у Установи.

*Један од основних задатака у спровођењу превентивне здравствене заштите је формирање здравих навика код деце и здравствено образовање родитеља у вези с тим.Овим активностима обухватају се:

-         одржавање личне хигијене,

-         правилна исхрана,

-         заштита животне средине,

-         физичко – рекреативне активности,

-         и низ других активности које утичу и доприносе очувању здравља и његовом унапређивању.

* Води се посебна брига о правилностима и распореду у режиму дана, са циљем прилагођавања дететовим физиолошким потребама.

* У оквиру програма здравствене заштите у циљу обезбеђивања услова за нормалан психо – физички и емоционални развој деце, у колективу је неопходно упознавање са индивидуалним разликама деце и доследно поштовање ових разлика у свим фазама рада.

* Неопходно је водити рачуна о хигијени простора, предмета који окружују дете, редовно прање и дезифекција предмета са којима деца долазе у додир, вођење потребне документације и евиденције.

* Поред евидетирања поремаћаја уз помоћ лекара треба предузети одговарајуће мере лечења, затим активно деловати на отклањање узрока.

* Један основних предуслова здравствене заштите је обезбеђење правилне исхране.Посебно ће се водити рачуна о врстама намирница које сачињавају оброк, количину и нутритивну вредност оброка.

* У свим објектима ће бити обезбеђена исхрана и то: у целодневном боравку – доручак и ручак, у полудневном боравку и за ученике основних школа – ужина и у јаслицама ,у Сечњу:доручак,ужина и ручак.

* Планирају се и стручна предавања за родитеље у сарадњи са Домом здравља Сечањ и педијатријском службом. Планиране теме су :

-         заразне болести,

-         нега зуба,

-         хигијена тела

-         штетност дуванског дима,

-         физичке активности, који су услови за правилан раст и развој организма и многе друге...

ПЛАН ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА СА ДЕЦОМ УЗРАСТА
ОД 3-6,5 ГОДИНА

* План васпитно-образованог рада са децом узраста од 3 - 6,5 година се темељи на научним и стручним достигнућима . Функционално је повезан у целину васпитно-образованог система и део је система друштвене бриге о деци.

* Основе програма су основе за израду специјализованих програма и заснивају се на заједничким елементима развоја детета, остварености и слободи стваралачког васпитно-образованог процеса.Примена основа програма подразумева и побољшавање основних услова за рад, утврђивање педагошких стандарда у складу са могућностима друштва и родитеља.

* Правилним функционисањем предшколског васпитања и образовања обезбеђује се остваривање права детета у задовољавању потребе детета, породице и друштва.

* Дечија права и потребе су да се роде и живе у средини која ће унапређивати њихово физичко и ментално здравље, у којој треба да имају осећај да су прихваћени и вољени и у којој ће постојати услови за њихов правилан раст, развој и учење.

* Предшколско васпитање и образовање је наставак и допуна породичног васпитања којим се обезбеђује активно учествовање детета у заједници деце сличне себи и условима који су прилагођени њему, његовим могућностима, интересима и развојним потребама. Отворено је за родитеље, њихове утицаје, идеје, потребе и непосредно учешће.

* Код деце се развија способност за самостално учење, рад и креирање. Предшколска установа је први систем васпитно-образованог система и има важну улогу у припремању детета за школу и системаско образовање, које је сада и законска обавеза за узраст од 5,5-6,5 година.

* Компезаторском функцијом се ублажавају разлике међу децом настале у социјално и културно-економски неразвијеним срединама.

* Деци ометеној у развоју, предшколско васпитање и образовање, кроз одговарајуће корективне поступке у васпитању и образовању, пружа могућност испољавања и развијања стваралачких способности.Основе програма темеље се на хуманистичком стварању природе детета и његовом физичком и духовном развоју.

* Процес васпитања се темељи на: позитивној дечијој мотивацији, програмима васпитања и образовања , који уважавају узрасне и развојне могућности детета на еваулацији постигнућа.

* Основе програма полазе од поштовања дететове личности.Треба настојати да се детету пружи прилика да постане свесно својих способности, да се развија самостално, кроз социјалне и демократске односе са вршњацима и одраслима. Одређују се пре свега кроз прилагођавање садржаја дечијим могућностима, уклањању препрека у дечијим активностима, охрабривању и вођењу детета у његовим самоактивностима.

* По основама програма , предшколско васпитање и образовање је дефинисано као очување, подстицање и оплемењивање спонтаних стваралачких могућности и својства предшколског детета.Захтева се обезбеђивање услова за нормалан физички, интелектуални, социјални, емоционални и морални развој.

* Дете мора да има довољно времена и материјала за игру и да нађе партнера за игру.Дечију игру треба оплеменити, значи , треба довести у везу са творевинама културе и пренети све оне медије које су на располагању одраслима.

* У остваривању Основе програма значајни део има систем игара: моторичке, музичке, ликовне, драмске, математичке, еколошке, и друге.Игра се развија и богати у флексибилној унутрашњој организацији предшколске установе, узимајући у обзир спонтане поводе и еластично користити групне, индивидуалне и некада фронталне облике.

* Основa програма је јединствена и целовита концепција која је разрађена у два модела ,,А“ И ,,Б“.

*У зависности од опредељења васпитача у погледу избора Модела програма рада

( модел ,,А“ или модел ,,Б“ ) ,планирају се основни задаци и садржаји васпитно – образованог рада са децом узраста од 3 - 5,5година.

*Васпитачи у нашој установи су јединствени у одабиру модела, а то је Модел програма рада ,,Б“.

*Планирање по моделу ,,Б остварује се по аспектима развоја:

  • Физичком,
  • Социо-емоционалном,
  • Когнитивном,
  • Развој комуникације и стваралаштва.

     *Постоје два нивоа планирања:

  • Етапни план-по етапама,
  • Годишњи план-који не мора увек исто трајати и
  • Недељни план који садржи следеће активности:

     -телесне, перцептивне, здравствено-хигијенске, друштвене,

     -активности за развој позитивне слике о себи, афективне активности,

     -еколошке, откривачке, радне,

       -логичко- математичке, саобраћајне,

       -говорне, ликовне, музичке и драмске.

   * То планирање се врши са циљем да дете учи   у   сваком   тренутку   и да   свака  

         животна ситуација има одређене животне   ефекте.Средина за учење обухвата све

         просторе вртића – радну собу, кухињу, гардеробу, итд . Простор се организује и

         реорганизује у складу са идејама које васпитач и деца желе да реализују. Затo   ће

         се настојати да средина у којој се деца крећу буде здрава са одабраним развојно-

         подстицајним , естеским, етичким, и логичким квалитетом. Простор мора   бити

         добро организован и оплемењен, а материјал прегледан и доступан деци.

  

   * Васпитно – образовани рад ће се одвијати кроз   самосталне   активности по

         избору деце, усмерене и кобиноване активности. Васпитач мора добро да

         изабере програмске садржаје у области физичког и здравственог васпитања,

         упознавања природне и друштвене средине, развоја говора, развијања почетних

         математичких појмова, ликовних и музичких активности. Одабрани садржаји

         оствариће се кроз радионице: глумачку, ликовну, музичку, еколошку...

* Евиденција рада и планирање, као и друга документација биће вођена у складу са

     обрасцима које   је прописало Министарство просвете РС. Основна педагошка документација  је Књига васпитно- образованог рада – књига рада васпитача, која је прилагођена програму васпитно – образованог рада. Сваки васпитач је у обавези да води педагошку документацију, која има функцију да помогне у организацији и реализацији васпитно – образованог процеса, да омогући увид у његов рад и истовремено даје слику рада целе предшколске установе.

* Осим васпитача, Књигу рада води и стручни сарадник-логопед, а Књигу рада и превентивне здравствене заштите воде медецинске сестре.

ПРИПРЕМНИ ПРЕДШКОЛСКИ ПРОГРАМ

*По моделу Б, ППП представља систем активности и садржаја којима треба да се постигне интелектуална, социјална, емоционална и мотивациона готовост за полазак у школу. Области васпитно – образованог рада разликују се кроз:

ФОНД АКТИВНОСТИ ПО МОДЕЛУ ,,Б“

ВАСПИТНО ОБРАЗОВАНЕ ОБЛАСТИ НЕДЕЉНИ ФОНД

ГОДИШЊИ ФОНД

У ТРАЈАЊУ ОД

6-МЕСЕЦИ

ГОДИШЊИ ФОНД

У ТРАЈАЊУ

НАСТАВНЕ Г.

Развој говора              2            52              72

Припрема за

почетно писање и

читање

          

             2

           52

  

             72

Упознавање природне и

друштвене средине

           2

           52

             72

Развој математичких појмова

           2

           52

             72

Телесно васпитање

           3

           78

             108

Ликовно васпитање

           2

           52

             72

Музичко васпитање

           2

           52

             72

* Припремни предшколски програм остварује се као програм припреме за полазак у основну школу у оквиру предшколског васпитања и образовања и део је обавезног образовања и васпитања у деветогодишњем трајању.У години пред полазак у школу, остваривање програма траје четири сата дневно.Програм припреме за полазак у школу, као део предшколског програма, припремају стручни органи вртића у складу са Општим основама предшколског програма.

* Закон о предшколском васпитању и образовању регулисано је да дечији вртић издаје јавне исправе о похађању припремног предшколског програма, и то : преводницу о преласку детета из једног у други вртић и уверење о завршеном припремном програму.

* Циљ припремног предшколског програма је да допринесе целовитом развоју детета стварањем услова и подстицај који омогућује да свако дете развија све способности и особине личности, проширује искуства, изграђује сазнање о себи и другима, о свету око себе и да основу за стицање нових учења и сазнања.