010305

Јавне набавке

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

deca se igraju

ПЛАН АДАПТАЦИЈЕ

Покушаћемо и ове школске године да створимо пријатну, топлу атмосферу у васпитној групи, а за оплемењивање средине ( у току пријема и одласка деце у периоду адаптације) користићемо композиције класичне музике.

Све новине уводићемо постепено, и увек у сарадњи са децом, задовољавајући уједно и дететову потребу за емотивним контактом са одраслима.

Основни циљ септембра је олакшати деци адаптивни период на различите начине, прилагођавајући се деци, њиховим интересовањима и потребама- показујући при том велику флексибилност, креативност и домишљатост. Управо због тога одлучили смо да ове школске године појачамо сарадњу са породицом. Поред индивидуалних разговора , размене искустава покушаћемо да укључимо родитеље у васпитно-образовне активности, посете, свечаности, радионице...

Такође један од примарних циљева је и да дете спозна себе, представи се и искаже на различите начине- ликовним, драмским и музичким изразом- групи и васпитачу. Коришћењем и нуђењем примамљивих ликовних техника и материјала, музичких дела и кореографија настојаћемо да успешно остваримо поменуте циљеве.

У договору са родитељима одлучили смо да адаптационом периоду приступимо „корак по корак“. Пружајући подршку истовремено и родитељу и детету који заједнички пролазе кроз тежак период.

Препоручује се да дете прво време у вртићу борави краће, прилагођавање треба да буде поступно (нпр. сат времена првог дана, затим два до три сата другог дана итд.), о чему се треба договарати са сестром- васпитачем.На тај начин се дете постепено упознаје са простором,другом децом и медицинским сестрама,васпитачима.

Ритам и брзина адаптације различити су за свако поједино дете.

Циљеви:

-         Развијање свести о себи и другима

-         Ослобађање од негативних емоција

-         Ослобађање од страхова и каналисање агресивности кроз игре са драмским елементима

-         Јачање самопоуздања и сигурности у себе

-         Постизање опуштања и релаксације

-         Слободно изражавање доживљаја, емоција и потреба

-        Решавање конфликтних ситуација

-         Подстицање ликовног изражавања

-         Стицање емоционалне сигурности кроз играње одређених улога

-         Стварање групне кохезије кроз игре сарадње

-         Формирање правила заједничког живљења

-         Правилна употреба дидактичких средстава

-         Подстицање дечјег спонтаног, стваралачког говорног стваралаштва- изражавања

-         Богаћење речника

Сарадња са породицом

Свакодневно праћење детета , индивидуални разговори са родитељима и договор о следећем кораку адаптације.