ПУ" Полетарац" учествује у пројекту "Предшколска онлајн заједница учења - учимо и мењамо праксу" који реализује ЦИП Центар за итерактивну педагогију у сарадњи са УНИЦЕФ-ом Министарством просвете, науке и технолошког развоја. Подршка раду предшколске установе са породицама на даљину, ЦИП- Центар за инерактивну педагогију креирао је три брошуре за породице.
Ове теме су изабране јер се родитељске праксе заснивају на разумевању добробити и социјално-емоционалног учења детета, и принципа позитивног родитељства. Оне су основа за промишљање о дугорочним циљевима родитеља у односу на децу и усклађивање васпитних поступака са њима. Брошуре садрже кратке и једноставне теоријске уводе о темама којима се баве, идеје за родитеље и предлоге заједничких активности са децом.
Добробит деце предшколског узраста
Васпитање пружањем подршке и успостављањем правила
Социјално- емоционално учење деце предшколског узраста
![]() |
![]() |
Предшколска установа „ Полетарац" Сечањ, укључена је у пројекат „Предшколска онлајн заједница учења – учимо и мењамо праксу“који реализује ЦИП-Центар за интерактивну педагогију (ЦИП Центар) у сарадњи са УНИЦЕФ-ом и уз подршку Министарствa просвете, науке и технолошког развоја (МПНТР).
Нови услови живота, изазвани пандемијом корона вируса КОВИД-19, постављају изазов пред запослене у предшколским установама- како пружити подршку родитељима на даљину.
Једна од важних активности која се реализује у оквиру овог пројекта јесте подршка породицама, која је кључна за одржавање услова за добробит деце, посебно у овим измењеним неповољним околностима. Подршка је потребна СВИМ породицама, како онима чија деца бораве у вртићу, тако и онима чија деца из било ког разлога нису у вртићу.
Центар за интерактивну педагогију је креирао промо видео о видео обукама, које можете погледати ОВДЕ
![]() |
![]() |
ПРИПРЕМНИ ПРЕДШКОЛСКИ ПРОГРАМ
*По моделу Б, ППП представља систем активности и садржаја којима треба да се постигне интелектуална, социјална, емоционална и мотивациона готовост за полазак у школу. Области васпитно – образованог рада разликују се кроз:
ФОНД АКТИВНОСТИ ПО МОДЕЛУ ,,Б“
ВАСПИТНО ОБРАЗОВАНЕ ОБЛАСТИ | НЕДЕЉНИ ФОНД |
ГОДИШЊИ ФОНД У ТРАЈАЊУ ОД 6-МЕСЕЦИ |
ГОДИШЊИ ФОНД У ТРАЈАЊУ НАСТАВНЕ Г. |
Развој говора | 2 | 52 | 72 |
Припрема за почетно писање и читање |
2 |
52 |
72 |
Упознавање природне и друштвене средине |
2 |
52 |
72 |
Развој математичких појмова |
2 |
52 |
72 |
Телесно васпитање |
3 |
78 |
108 |
Ликовно васпитање |
2 |
52 |
72 |
Музичко васпитање |
2 |
52 |
72 |
* Припремни предшколски програм остварује се као програм припреме за полазак у основну школу у оквиру предшколског васпитања и образовања и део је обавезног образовања и васпитања у деветогодишњем трајању.У години пред полазак у школу, остваривање програма траје четири сата дневно.Програм припреме за полазак у школу, као део предшколског програма, припремају стручни органи вртића у складу са Општим основама предшколског програма.
* Закон о предшколском васпитању и образовању регулисано је да дечији вртић издаје јавне исправе о похађању припремног предшколског програма, и то : преводницу о преласку детета из једног у други вртић и уверење о завршеном припремном програму.
* Циљ припремног предшколског програма је да допринесе целовитом развоју детета стварањем услова и подстицај који омогућује да свако дете развија све способности и особине личности, проширује искуства, изграђује сазнање о себи и другима, о свету око себе и да основу за стицање нових учења и сазнања.