484243

Главни мени

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

ПЛАН ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА СА ДЕЦОМ УЗРАСТА
ОД 3-6,5 ГОДИНА

* План васпитно-образованог рада са децом узраста од 3 - 6,5 година се темељи на научним и стручним достигнућима . Функционално је повезан у целину васпитно-образованог система и део је система друштвене бриге о деци.

* Основе програма су основе за израду специјализованих програма и заснивају се на заједничким елементима развоја детета, остварености и слободи стваралачког васпитно-образованог процеса.Примена основа програма подразумева и побољшавање основних услова за рад, утврђивање педагошких стандарда у складу са могућностима друштва и родитеља.

* Правилним функционисањем предшколског васпитања и образовања обезбеђује се остваривање права детета у задовољавању потребе детета, породице и друштва.

* Дечија права и потребе су да се роде и живе у средини која ће унапређивати њихово физичко и ментално здравље, у којој треба да имају осећај да су прихваћени и вољени и у којој ће постојати услови за њихов правилан раст, развој и учење.

* Предшколско васпитање и образовање је наставак и допуна породичног васпитања којим се обезбеђује активно учествовање детета у заједници деце сличне себи и условима који су прилагођени њему, његовим могућностима, интересима и развојним потребама. Отворено је за родитеље, њихове утицаје, идеје, потребе и непосредно учешће.

* Код деце се развија способност за самостално учење, рад и креирање. Предшколска установа је први систем васпитно-образованог система и има важну улогу у припремању детета за школу и системаско образовање, које је сада и законска обавеза за узраст од 5,5-6,5 година.

* Компезаторском функцијом се ублажавају разлике међу децом настале у социјално и културно-економски неразвијеним срединама.

* Деци ометеној у развоју, предшколско васпитање и образовање, кроз одговарајуће корективне поступке у васпитању и образовању, пружа могућност испољавања и развијања стваралачких способности.Основе програма темеље се на хуманистичком стварању природе детета и његовом физичком и духовном развоју.

* Процес васпитања се темељи на: позитивној дечијој мотивацији, програмима васпитања и образовања , који уважавају узрасне и развојне могућности детета на еваулацији постигнућа.

* Основе програма полазе од поштовања дететове личности.Треба настојати да се детету пружи прилика да постане свесно својих способности, да се развија самостално, кроз социјалне и демократске односе са вршњацима и одраслима. Одређују се пре свега кроз прилагођавање садржаја дечијим могућностима, уклањању препрека у дечијим активностима, охрабривању и вођењу детета у његовим самоактивностима.

* По основама програма , предшколско васпитање и образовање је дефинисано као очување, подстицање и оплемењивање спонтаних стваралачких могућности и својства предшколског детета.Захтева се обезбеђивање услова за нормалан физички, интелектуални, социјални, емоционални и морални развој.

* Дете мора да има довољно времена и материјала за игру и да нађе партнера за игру.Дечију игру треба оплеменити, значи , треба довести у везу са творевинама културе и пренети све оне медије које су на располагању одраслима.

* У остваривању Основе програма значајни део има систем игара: моторичке, музичке, ликовне, драмске, математичке, еколошке, и друге.Игра се развија и богати у флексибилној унутрашњој организацији предшколске установе, узимајући у обзир спонтане поводе и еластично користити групне, индивидуалне и некада фронталне облике.

* Основa програма је јединствена и целовита концепција која је разрађена у два модела ,,А“ И ,,Б“.

*У зависности од опредељења васпитача у погледу избора Модела програма рада

( модел ,,А“ или модел ,,Б“ ) ,планирају се основни задаци и садржаји васпитно – образованог рада са децом узраста од 3 - 5,5година.

*Васпитачи у нашој установи су јединствени у одабиру модела, а то је Модел програма рада ,,Б“.

*Планирање по моделу ,,Б остварује се по аспектима развоја:

  • Физичком,
  • Социо-емоционалном,
  • Когнитивном,
  • Развој комуникације и стваралаштва.

     *Постоје два нивоа планирања:

  • Етапни план-по етапама,
  • Годишњи план-који не мора увек исто трајати и
  • Недељни план који садржи следеће активности:

     -телесне, перцептивне, здравствено-хигијенске, друштвене,

     -активности за развој позитивне слике о себи, афективне активности,

     -еколошке, откривачке, радне,

       -логичко- математичке, саобраћајне,

       -говорне, ликовне, музичке и драмске.

   * То планирање се врши са циљем да дете учи   у   сваком   тренутку   и да   свака  

         животна ситуација има одређене животне   ефекте.Средина за учење обухвата све

         просторе вртића – радну собу, кухињу, гардеробу, итд . Простор се организује и

         реорганизује у складу са идејама које васпитач и деца желе да реализују. Затo   ће

         се настојати да средина у којој се деца крећу буде здрава са одабраним развојно-

         подстицајним , естеским, етичким, и логичким квалитетом. Простор мора   бити

         добро организован и оплемењен, а материјал прегледан и доступан деци.

  

   * Васпитно – образовани рад ће се одвијати кроз   самосталне   активности по

         избору деце, усмерене и кобиноване активности. Васпитач мора добро да

         изабере програмске садржаје у области физичког и здравственог васпитања,

         упознавања природне и друштвене средине, развоја говора, развијања почетних

         математичких појмова, ликовних и музичких активности. Одабрани садржаји

         оствариће се кроз радионице: глумачку, ликовну, музичку, еколошку...

* Евиденција рада и планирање, као и друга документација биће вођена у складу са

     обрасцима које   је прописало Министарство просвете РС. Основна педагошка документација  је Књига васпитно- образованог рада – књига рада васпитача, која је прилагођена програму васпитно – образованог рада. Сваки васпитач је у обавези да води педагошку документацију, која има функцију да помогне у организацији и реализацији васпитно – образованог процеса, да омогући увид у његов рад и истовремено даје слику рада целе предшколске установе.

* Осим васпитача, Књигу рада води и стручни сарадник-логопед, а Књигу рада и превентивне здравствене заштите воде медецинске сестре.

                                                          ВИЗИЈА НАШЕ УСТАНОВЕ                                   IMG c481b1a71f81482e79938d27ec6f513b V 2

ЖЕЛИМО ДА БУДЕМО...

Вртић у коме се код деце негује самопоуздање, индивидуалност, различитост и толеранција. У коме се развијају позитивне особине личности, свестраност деце, поштују интереси деце и породице. У очима родитеља бићемо партнери у обезбеђивању квалитетних услова за подстицање развоја деце.

Деца у нашем вртићу заједно са децом из Основне школе  у Дому културе имају могућност да гледају позоришне представе.

1000018762  1000018763 
 1000018764  1000018765
 1000018717 1000018721  1000018722 
 1000018724 1000018731 

УЖ Крајишник је организовало Михољски сусрети Општине Сечањ под називом "Босански лонац". Деца из вртића у Крајишнику су учествовала у играма.