220886
No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

                                  

                                       Водич кроз адаптацију детета животу у предшколској установи

Период адаптације подразумева време које је детету потребно да се навикне на нову средину и да је прихвати. Нова средина детету доноси већи број непознатих одраслих особа које га окружују, другу децу, нов простор и дневни режим живљења који се доста разликује од оног у породици.
Полазак у вртић јесте стресно искуство како за дете тако и за родитеље. Испуњава их страхом од одвајања и захтева прилагођавање новонасталој ситуацији у којој се сигурност породичног дома привремено замењује новом и непознатом средином.
Највећи број деце у тој ситуацији протестује и реагује на различите начине: плачем, агресивним понашањем, повлачењем, физиолошким реакцијама (одбијање хране, спавања, пробавним сметњама, честим прехладама). У тежим ситуацијама адаптације јавља се и регресивно понашање( сисање прста,мокрење у кревет, тепање у говору). Такво понашање уобичајено је у периоду адаптације и оно постепено слаби и нестаје оном брзином којом се дете прилагођава новој средини и успоставља социоемоционалне односе с васпитачем и другом децом. У том процесу важно је да дете почиње да доживљава вртић као добро и безбедно место за себе и прихвата то да ће родитељи за неко време доћи по њега.
За родитеље је важно да схвате како је извесна доза страха од одвајања уобичајена, да не треба да буде разлог за превелику бригу, мада тај страх не треба занемаривати у процесу навикавања детета на колектив. Иако је родитељ и сам у стресу и погођен дететовим сузама због одвајања, важно је да он својим понашањем покаже детету да га оставља у сигурним рукама и да га у то увери.

Ви сте родитељ и треба да будете на висини задатка јер ћете тако олакшати свом детету.
– Будите смирени, никако детету не показујте своју забринутост, или жалост што га остављате;
– Немојте се искрасти без поздрава са дететом.
– Изађите одмах пошто сте се поздравили. Не отежавајте му отегнутим опраштањем. Колико год вам било тешко ослободите се ручица, које су Вам се ухватиле за ногу и поздравите се на уобичајен начин, машући и осмехујући се и говоречи умирујуче речи („мама, тата иду на посао и доћи ће по тебе..” ).
- Дете предати васпитачу одлучно и без непотребног задржавања и испитивања васпитача. Затим крените без освртања!
Трудите се да не показујете своје узбуђење, делујте самоуверено, сигурно. Трудите се да делујете ведро и расположено да дете не би због ваше напетости и оклевања осетило да нешто није у реду, а знамо колико је тешко гледати дете како плаче.
Кризни тренутак

Родитељи би требало да знају да је тренутак растанка кризан и да се већина деце након што родитељ оде примири и заигра. У вртићу су васпитачице обучене да адаптирају децу и понудиће детету како играчке, тако и нежност и загрљај да би се дете што пре осетило сигурним и заштићеним.
Иако се растанак сматра кризним тренутком, прави кризни тренутак је тренутак када сте обећали да ћете дочи по дете. Испуњење овог обећања даје сигурност Вашем детету, док неиспуњење буди још веће страхове. Знамо да мала деца не знају да гледају на сат, али врло добро знају одреднице као што је после ужине, пре спавања, после ручка!!! Зато када говорите да ОБЕЋАВАТЕ детету када ћете доћи држите се ових одредница, обавезно поштујте своје обећање. Свако кршење договора може значајно пољуљати поверење у Вас и отежати процес адаптације.

Након вртића

Проводите планирано више квалитетног времена са Вашим дететом. Ово му даје равнотежу у овом тешком периоду. Радите све оно што Ваше дете воли, шетајте, правите колаче, читајте, посветите време Вашем детету онако како оно жели.

Дозволите детету да прихвата и савлада постојеће промене, да ојача и буде спремно за вртић.
Јединство васпитних поступака у установи и породици обезбеђују лакшу, бржу и трајну адаптацију.

Корак по корак

ЗАДАЦИ НА РЕАЛИЗАЦИЈИ   ОСНОВА ПРОГРАМА ПРЕВЕНТИВНЕ

ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ

* Превентивна здравствена заштита у установи се остварује у сарадњи са Домом здравља и педијатријском службом општине Сечањ.

* Превентивна здравствена заштита обухвата одговорност Установе за здравствену и физичку безбедност деце за време боравка у Установи.

*Један од основних задатака у спровођењу превентивне здравствене заштите је формирање здравих навика код деце и здравствено образовање родитеља у вези с тим.Овим активностима обухватају се:

-         одржавање личне хигијене,

-         правилна исхрана,

-         заштита животне средине,

-         физичко – рекреативне активности,

-         и низ других активности које утичу и доприносе очувању здравља и његовом унапређивању.

* Води се посебна брига о правилностима и распореду у режиму дана, са циљем прилагођавања дететовим физиолошким потребама.

* У оквиру програма здравствене заштите у циљу обезбеђивања услова за нормалан психо – физички и емоционални развој деце, у колективу је неопходно упознавање са индивидуалним разликама деце и доследно поштовање ових разлика у свим фазама рада.

* Неопходно је водити рачуна о хигијени простора, предмета који окружују дете, редовно прање и дезифекција предмета са којима деца долазе у додир, вођење потребне документације и евиденције.

* Поред евидетирања поремаћаја уз помоћ лекара треба предузети одговарајуће мере лечења, затим активно деловати на отклањање узрока.

* Један основних предуслова здравствене заштите је обезбеђење правилне исхране.Посебно ће се водити рачуна о врстама намирница које сачињавају оброк, количину и нутритивну вредност оброка.

* У свим објектима ће бити обезбеђена исхрана и то: у целодневном боравку – доручак и ручак, у полудневном боравку и за ученике основних школа – ужина и у јаслицама ,у Сечњу:доручак,ужина и ручак.

* Планирају се и стручна предавања за родитеље у сарадњи са Домом здравља Сечањ и педијатријском службом. Планиране теме су :

-         заразне болести,

-         нега зуба,

-         хигијена тела

-         штетност дуванског дима,

-         физичке активности, који су услови за правилан раст и развој организма и многе друге...

Предшколска онлајн заједница







   ПУ" Полетарац" учествује у пројекту "Предшколска онлајн заједница учења - учимо и мењамо праксу" који реализује ЦИП Центар за итерактивну педагогију у сарадњи са УНИЦЕФ-ом Министарством просвете, науке и технолошког развоја. Подршка раду предшколске установе са породицама на даљину, ЦИП- Центар за инерактивну педагогију креирао је три брошуре за породице.
                                                                                                                                                                                                                                                                               

Ове теме су изабране јер се родитељске праксе заснивају на разумевању добробити и социјално-емоционалног учења детета, и принципа позитивног родитељства. Оне су основа за промишљање о дугорочним циљевима родитеља у односу на децу и усклађивање васпитних поступака са њима. Брошуре садрже кратке и једноставне теоријске уводе о темама којима се баве, идеје за родитеље и предлоге заједничких активности са децом.

Добробит деце предшколског узраста
Васпитање пружањем подршке и успостављањем правила
Социјално- емоционално учење деце предшколског узраста

cip cip2

Предшколска установа „ Полетарац" Сечањ, укључена је у пројекат „Предшколска онлајн заједница учења – учимо и мењамо праксу“који реализује ЦИП-Центар за интерактивну педагогију (ЦИП Центар) у сарадњи са УНИЦЕФ-ом и уз подршку Министарствa просвете, науке и технолошког развоја (МПНТР).

Нови услови живота, изазвани пандемијом корона вируса КОВИД-19, постављају изазов пред запослене у предшколским установама- како пружити подршку родитељима на даљину.

Једна од важних активности која се реализује у оквиру овог пројекта јесте подршка породицама, која је кључна за одржавање услова за добробит деце, посебно у овим измењеним неповољним околностима. Подршка је потребна СВИМ породицама, како онима чија деца бораве у вртићу, тако и онима чија деца из било ког разлога нису у вртићу.

Центар за интерактивну педагогију је креирао промо видео о видео обукама, које можете погледати  ОВДЕ