ВРТИЋ НА ДАЉИНУ
![]() |
![]() |
ВАСПИТАЧИЦА | ДРАГАНА- БЕБИ |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
БОРИСЛАВ, ЛУНА, ВУК, ВЕСНА, ЈАКОБ, ЈЕЛЕНА
ГЕНЕРАЦИЈА 2013/2014.
ВРТИЋ НА ДАЉИНУ
Док ја певам, шарам, цртам, у мислима својим лутам уз мене је нежно лице лице моје васпитачице. |
-ја је волим, кажем свима, и срећан сам што је имам то је знајте, баш то лице, лице моје васпитачице. |
Наша васпитачица | Мариника |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ДЕЦА СУ УКРАС СВЕТА
Нема света ни планете
Где неможе стићи дете
Јер све дечје стазе воде
Од игре до слободе.
Цвеће је украс баште
Лептир је украс света
А деца пуна маште
Деца су
Украс света.
Лепе песме, тихе тајне
Све љубави важне, сјајне
Нека плану нек се роде
Од игре до слободе.
Цвеће је украс баште
Лептир је украс цвета
А деца пуна маште
Деца су
Украс света.
Љубивоје Ршумовић
УРОШ, ДАНИЛО, ВЛАДАН, ЛУКА, ЈОВАН, САРА, СОФИЈА, ЛЕНА, ДУЊА
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
ГЕНЕРАЦИЈА 2013/2014.
САРАДЊА СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ
* Ради богаћења социјалног и сазнајног искуства деце и што шире културне еманципације њихове личности, сарадњи са друштвеним и културним институцијама придаје се велика важност.Планиране активности су: посете Дому здравља и Апотеци, Пошти, Ватрогасном дому,пекари, продавници мешовите робе, радним организацијама, библиотеци, изложбама, позоришту, музеју, другим вртића у оквиру установе и другим Предшколским установама. Планирана су гостовања позоришних ансамбала са представама примереним деци предшколског узраста.
* Отвореност предшколске установе према друштвеном окружењу има посебну улогу у стварању одговарајућих услова за успешно остваривање циљева васпитања и образовања предшколске деце.Зато планирамо широку сарадњу са школом, месним заједницама, културним, јавним и привредним институцијама у нашој општини.
САРАДЊА СА ПОРОДИЦОМ
* Основи програма васпитног рада сугеришу отворени васпитни систем који претпоставља да родитељи могу да буду партнери васпитачима у креирању васпитних поступака. Да би се таква сарадња одвијала успешно, потребно је држати се следећих препорука: поступци предшколске установе и породице треба да су што усаглашенији, да постоји поверење и спремност за сарадњу између васпитача и родитеља, да постоји међусобно информисање о детету, да Установа буде центар за размену информација педагошких и медецинских , да се створе услови за заједничко живљење, дружење и међусобно упознавање.
* У сарадњи ће бити заступљени следећи облици рада:
-Укључивање породице у планирање и реализацију васпитно-образованог процеса
-Организовање родитељских састанака са педагошким, психолошким и медицинским темама;
-учешће у Савету родитеља,
-анкетирање родитеља/старатеља у циљу њиховог укључивања у планирање,реализацију и евалуацију сарадње и самог ВОР-а,
-Отворени дани у вртићу за индивидуалне контакте између родитеља и васпитача
-Пружање информација о актуелности из савремене психологије, педагогије, педијатрије, припремом и обрадом пригодних тема стручних радника као и промоцијом неких издања, по могућности обрадиће се и теме за родитеље, организовањем кутка за родитеље и изложбе дечијих радова;
- Прославе и друге свечаности у васпитним групама;
-Непосредно ангажовање родитеља у креирању процеса живота васпитних група, учешће у изради играчака, уређење радних просторија, у сабирним акцијама и прослави дечијих рођендана,
-кутија за сугестије(могућност родитеља да искажу своје сугестије,потребе,примедбе...)
-индиректни контакти са родитељима(писана обавештења,телефонски позиви),
-пано за родитеље...
ПРОГРАМ ИСХРАНЕ ДЕЦЕ
* У предшколској Установи се јеловник саставља у складу са нормативом исхране деце, имајући у обзир узраст васпитних група, број деце одређене узрасне групе, дужину боравка у установи, а све са циљем задовољавања потреба за енергетском вредношћу, хранљивим материјама, витаминима, минералним материјама са одговарајућом процентуалном заступљеношћу и међуодносима.
* Састављање јеловника врши медицинско особље и кувар за период од месец дана унапред.
* У свим објектима биће обезбеђена исхрана и то: у целодневном боравку – доручак и ручак,у јаслицама ,у Сечњу:доручак,ужина и ручак, а у полудневном боравку и за ученике основних школа – ужина и то по прописаним нормативима надлежног Министарства.
*У току целодневног боравка ( узраст од 3-5година ) сервирају се два оброка: доручак и ручак, а за децу у јаслицама и ужина. За осталу децу се припрема само доручак – ужина.Време сервирања оброка је различито, у складу са потребама и временом боравка деце и простора (школског), који користимо и рад у сменама.
* У циљу даљег програмираног рада на унапређењу исхране, а на основу добијених стручних препорука, прошириће се асортиман припремљених јела.
* Поред свакодневног ангажовања на припремању рационалне и правилне исхране, а на основу добијених стручних препорука, прошириће се асортиман припремљених јела.
* Поред свакодневног агажовања на припремању рационалне правилне исхране велика пажња се посвећује хигијенском одржавању простора кухиња, кухињског посуђа и особља.Редовна примена адекватних хигијенских средстава и средстава за дезинфекцију онемогућава појаву заразних и инфективних болести.Контролу над исхраном и хигијеном у Установи врши одговарајућа санитарна служба из Зрењанина.
* Закон о безбедности хране уводи као обавезу имплементацију НАССР система за све који раде са храном.Та обавеза се односи и на предшколске установе и школе. ХАССР систем представља интегрисани превентивни систем који осигурава безбедност хране у сваком делу процеса производње и дистрибуције, чиме доприноси смањењу ризика по здравље.У току школске 2018/19.планирано реновирање кухиње и трпезарије, у Сечњу .Финансирање остварено преко пријекта покрајинског секретаријата за образовање.
* Предшколска установа ,,Полетарац“из Сечња, редовно прати све прописе и спроводи их по објектима, води рачуна о санитарним прегледима својих радника, о исхрани, као и о чистоћи простора у коме се одвија васпитно- образовани рад са децом.
ЗАДАЦИ НА РЕАЛИЗАЦИЈИ ОСНОВА ПРОГРАМА ПРЕВЕНТИВНЕ
ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ
* Превентивна здравствена заштита у установи се остварује у сарадњи са Домом здравља и педијатријском службом општине Сечањ.
* Превентивна здравствена заштита обухвата одговорност Установе за здравствену и физичку безбедност деце за време боравка у Установи.
*Један од основних задатака у спровођењу превентивне здравствене заштите је формирање здравих навика код деце и здравствено образовање родитеља у вези с тим.Овим активностима обухватају се:
- одржавање личне хигијене,
- правилна исхрана,
- заштита животне средине,
- физичко – рекреативне активности,
- и низ других активности које утичу и доприносе очувању здравља и његовом унапређивању.
* Води се посебна брига о правилностима и распореду у режиму дана, са циљем прилагођавања дететовим физиолошким потребама.
* У оквиру програма здравствене заштите у циљу обезбеђивања услова за нормалан психо – физички и емоционални развој деце, у колективу је неопходно упознавање са индивидуалним разликама деце и доследно поштовање ових разлика у свим фазама рада.
* Неопходно је водити рачуна о хигијени простора, предмета који окружују дете, редовно прање и дезифекција предмета са којима деца долазе у додир, вођење потребне документације и евиденције.
* Поред евидетирања поремаћаја уз помоћ лекара треба предузети одговарајуће мере лечења, затим активно деловати на отклањање узрока.
* Један основних предуслова здравствене заштите је обезбеђење правилне исхране.Посебно ће се водити рачуна о врстама намирница које сачињавају оброк, количину и нутритивну вредност оброка.
* У свим објектима ће бити обезбеђена исхрана и то: у целодневном боравку – доручак и ручак, у полудневном боравку и за ученике основних школа – ужина и у јаслицама ,у Сечњу:доручак,ужина и ручак.
* Планирају се и стручна предавања за родитеље у сарадњи са Домом здравља Сечањ и педијатријском службом. Планиране теме су :
- заразне болести,
- нега зуба,
- хигијена тела
- штетност дуванског дима,
- физичке активности, који су услови за правилан раст и развој организма и многе друге...