308570
No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

ПЛАН ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНОГ РАДА СА ДЕЦОМ УЗРАСТА
ОД 3-6,5 ГОДИНА

* План васпитно-образованог рада са децом узраста од 3 - 6,5 година се темељи на научним и стручним достигнућима . Функционално је повезан у целину васпитно-образованог система и део је система друштвене бриге о деци.

* Основе програма су основе за израду специјализованих програма и заснивају се на заједничким елементима развоја детета, остварености и слободи стваралачког васпитно-образованог процеса.Примена основа програма подразумева и побољшавање основних услова за рад, утврђивање педагошких стандарда у складу са могућностима друштва и родитеља.

* Правилним функционисањем предшколског васпитања и образовања обезбеђује се остваривање права детета у задовољавању потребе детета, породице и друштва.

* Дечија права и потребе су да се роде и живе у средини која ће унапређивати њихово физичко и ментално здравље, у којој треба да имају осећај да су прихваћени и вољени и у којој ће постојати услови за њихов правилан раст, развој и учење.

* Предшколско васпитање и образовање је наставак и допуна породичног васпитања којим се обезбеђује активно учествовање детета у заједници деце сличне себи и условима који су прилагођени њему, његовим могућностима, интересима и развојним потребама. Отворено је за родитеље, њихове утицаје, идеје, потребе и непосредно учешће.

* Код деце се развија способност за самостално учење, рад и креирање. Предшколска установа је први систем васпитно-образованог система и има важну улогу у припремању детета за школу и системаско образовање, које је сада и законска обавеза за узраст од 5,5-6,5 година.

* Компезаторском функцијом се ублажавају разлике међу децом настале у социјално и културно-економски неразвијеним срединама.

* Деци ометеној у развоју, предшколско васпитање и образовање, кроз одговарајуће корективне поступке у васпитању и образовању, пружа могућност испољавања и развијања стваралачких способности.Основе програма темеље се на хуманистичком стварању природе детета и његовом физичком и духовном развоју.

* Процес васпитања се темељи на: позитивној дечијој мотивацији, програмима васпитања и образовања , који уважавају узрасне и развојне могућности детета на еваулацији постигнућа.

* Основе програма полазе од поштовања дететове личности.Треба настојати да се детету пружи прилика да постане свесно својих способности, да се развија самостално, кроз социјалне и демократске односе са вршњацима и одраслима. Одређују се пре свега кроз прилагођавање садржаја дечијим могућностима, уклањању препрека у дечијим активностима, охрабривању и вођењу детета у његовим самоактивностима.

* По основама програма , предшколско васпитање и образовање је дефинисано као очување, подстицање и оплемењивање спонтаних стваралачких могућности и својства предшколског детета.Захтева се обезбеђивање услова за нормалан физички, интелектуални, социјални, емоционални и морални развој.

* Дете мора да има довољно времена и материјала за игру и да нађе партнера за игру.Дечију игру треба оплеменити, значи , треба довести у везу са творевинама културе и пренети све оне медије које су на располагању одраслима.

* У остваривању Основе програма значајни део има систем игара: моторичке, музичке, ликовне, драмске, математичке, еколошке, и друге.Игра се развија и богати у флексибилној унутрашњој организацији предшколске установе, узимајући у обзир спонтане поводе и еластично користити групне, индивидуалне и некада фронталне облике.

* Основa програма је јединствена и целовита концепција која је разрађена у два модела ,,А“ И ,,Б“.

*У зависности од опредељења васпитача у погледу избора Модела програма рада

( модел ,,А“ или модел ,,Б“ ) ,планирају се основни задаци и садржаји васпитно – образованог рада са децом узраста од 3 - 5,5година.

*Васпитачи у нашој установи су јединствени у одабиру модела, а то је Модел програма рада ,,Б“.

*Планирање по моделу ,,Б остварује се по аспектима развоја:

  • Физичком,
  • Социо-емоционалном,
  • Когнитивном,
  • Развој комуникације и стваралаштва.

     *Постоје два нивоа планирања:

  • Етапни план-по етапама,
  • Годишњи план-који не мора увек исто трајати и
  • Недељни план који садржи следеће активности:

     -телесне, перцептивне, здравствено-хигијенске, друштвене,

     -активности за развој позитивне слике о себи, афективне активности,

     -еколошке, откривачке, радне,

       -логичко- математичке, саобраћајне,

       -говорне, ликовне, музичке и драмске.

   * То планирање се врши са циљем да дете учи   у   сваком   тренутку   и да   свака  

         животна ситуација има одређене животне   ефекте.Средина за учење обухвата све

         просторе вртића – радну собу, кухињу, гардеробу, итд . Простор се организује и

         реорганизује у складу са идејама које васпитач и деца желе да реализују. Затo   ће

         се настојати да средина у којој се деца крећу буде здрава са одабраним развојно-

         подстицајним , естеским, етичким, и логичким квалитетом. Простор мора   бити

         добро организован и оплемењен, а материјал прегледан и доступан деци.

  

   * Васпитно – образовани рад ће се одвијати кроз   самосталне   активности по

         избору деце, усмерене и кобиноване активности. Васпитач мора добро да

         изабере програмске садржаје у области физичког и здравственог васпитања,

         упознавања природне и друштвене средине, развоја говора, развијања почетних

         математичких појмова, ликовних и музичких активности. Одабрани садржаји

         оствариће се кроз радионице: глумачку, ликовну, музичку, еколошку...

* Евиденција рада и планирање, као и друга документација биће вођена у складу са

     обрасцима које   је прописало Министарство просвете РС. Основна педагошка документација  је Књига васпитно- образованог рада – књига рада васпитача, која је прилагођена програму васпитно – образованог рада. Сваки васпитач је у обавези да води педагошку документацију, која има функцију да помогне у организацији и реализацији васпитно – образованог процеса, да омогући увид у његов рад и истовремено даје слику рада целе предшколске установе.

* Осим васпитача, Књигу рада води и стручни сарадник-логопед, а Књигу рада и превентивне здравствене заштите воде медецинске сестре.

ПРИПРЕМНИ ПРЕДШКОЛСКИ ПРОГРАМ

*По моделу Б, ППП представља систем активности и садржаја којима треба да се постигне интелектуална, социјална, емоционална и мотивациона готовост за полазак у школу. Области васпитно – образованог рада разликују се кроз:

ФОНД АКТИВНОСТИ ПО МОДЕЛУ ,,Б“

ВАСПИТНО ОБРАЗОВАНЕ ОБЛАСТИ НЕДЕЉНИ ФОНД

ГОДИШЊИ ФОНД

У ТРАЈАЊУ ОД

6-МЕСЕЦИ

ГОДИШЊИ ФОНД

У ТРАЈАЊУ

НАСТАВНЕ Г.

Развој говора              2            52              72

Припрема за

почетно писање и

читање

          

             2

           52

  

             72

Упознавање природне и

друштвене средине

           2

           52

             72

Развој математичких појмова

           2

           52

             72

Телесно васпитање

           3

           78

             108

Ликовно васпитање

           2

           52

             72

Музичко васпитање

           2

           52

             72

* Припремни предшколски програм остварује се као програм припреме за полазак у основну школу у оквиру предшколског васпитања и образовања и део је обавезног образовања и васпитања у деветогодишњем трајању.У години пред полазак у школу, остваривање програма траје четири сата дневно.Програм припреме за полазак у школу, као део предшколског програма, припремају стручни органи вртића у складу са Општим основама предшколског програма.

* Закон о предшколском васпитању и образовању регулисано је да дечији вртић издаје јавне исправе о похађању припремног предшколског програма, и то : преводницу о преласку детета из једног у други вртић и уверење о завршеном припремном програму.

* Циљ припремног предшколског програма је да допринесе целовитом развоју детета стварањем услова и подстицај који омогућује да свако дете развија све способности и особине личности, проширује искуства, изграђује сазнање о себи и другима, о свету око себе и да основу за стицање нових учења и сазнања.

ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНИ РАД СА ДЕЦОМ УЗРАСТА ДО 3 ГОДИНЕ

Негу и васпитно-образовни рад са децом узраста до 3 године спроводе медицинске сестре и васпитачице (дошколовавање за медицинску сестру-васпитача ће се одратиди у наредном периоду), полазећи од Правилника о општим основама предшколског програма за узраст до 3 године, примењујући у раду искуства и знања стечена на семинарима, стручним скуповима и разменама искустава којима су присуствовале.

Основни задаци у раду са децом јасленог узраста односе се на:

-очување и унапређивање здравља деце-превентивну здравствену заштиту,

-обезбеђивање адекватних здравствено-хигијенских услова,

-неговање и подстицање спонтаног развоја детета,

-уважавање специфичности узраста и индивидуалних карактеристика,

-стварање повољне социо-емоционалне климе, структурирање васпитне средине која задовољава и мотивише дете,

-у периоду адаптације - планирање активности које детету омогућују лакши боравак и навикавање на групу деце и особља,

-неговање индивидуалног контакта кроз јединствени утицај неге и васпитања и постепено увођење групних (заједничких ) облика рада.

Планирање задатака и активности врши се на нивоу групе и о томе се води прописана педагошка документација.

ПРЕДШКОЛСКА УСТАНОВА „ ПОЛЕТАРАЦ“ СЕЧАЊ                                     LOGO Poletarac

Регистрована у Привредном суду у Зрењанину :
бр. Fi- 1435/94 од 04.10.1994. године
Седиште установе у Сечњу ,
Улица Братства Јединства бб
Тел.факс: 023/3841-672
Матични број: 08589143
ПИБ : 101356205
Текући рачун : 840-459661-97
Подрачун: 840-459667-79
Шифра делатности: 8510
e- mail:
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Делатност: Предшколско образовање
Одговрно лице за заступање: Наташа Рађеновић
Шеф рачуноводства: Гордана Радошевић

                                                          ВИЗИЈА НАШЕ УСТАНОВЕ                                   IMG c481b1a71f81482e79938d27ec6f513b V 2

ЖЕЛИМО ДА БУДЕМО...

Вртић у коме се код деце негује самопоуздање, индивидуалност, различитост и толеранција. У коме се развијају позитивне особине личности, свестраност деце, поштују интереси деце и породице. У очима родитеља бићемо партнери у обезбеђивању квалитетних услова за подстицање развоја деце.

                             МИСИЈА НАШЕ УСТАНОВЕ                                                       IMG 41a2e303551d83addb1b6b61b0a0d05f V



   ДА
НАС СМО...

Установа која поштује, негује и развија различитост и толеранцију, где су деца и родитељи активни учесници у васпитно- образовном процесу у којем се промовишу нови начини рада и унапређивање сопствене праксе.